Friday, July 15, 2011

Empiezo a acabar...

Yo, febrero 2011


Yo, ahora, julio 2011


Estoy aquí en España, en Cataluña, en La Seu d’Urgell des de hace cinco meses y una semana. Me quedan tres semanas de proyecto, y parece casi nada. Tengo muchas cosas de hacer, y muy poco tiempo para hacerlas.

Ahora no sé exactamente como me siento, es que aunque tengo muchas ganas de volver a casa, todavía no quiero dejar todo lo que tengo aquí en La Seu y en España. Ahora más que nunca echo de menos mi país, mis amigos, mi familia y todo lo que tengo en Suecia. Recuerdo mi primera semana aquí, entonces también eché mucho de menos mi país, aquí me sentía fuera de lugar porqué todo era totalmente nuevo y desconocido, me sentía un poco perdida y sola en un nuevo país. Ahora ya no me siento perdida ni sola, pero Suecia me parece cada vez más lejana, y eso no me gusta. Quiero volver y quedarme al mismo tiempo, y eso me confunde. Si hubiera una manera de volver sin dejar nada aquí, ¡sería genial! También sé que aunque vuelva a mi país, siempre puedo volver a España y ahora también es mucho más fácil.

He hecho tantas cosas aquí que no puedo escribir sobre todas, algunas las podéis encontrar aquí en el blog, pero claro, no son todas. He conocido a mucha gente, he aprendido muchísimo y creo que también me ha cambiado, o por lo menos me ha dado perspectivas nuevas. No quiero ponerme nostálgica, todavía queda tiempo y tenemos que hacer muchas cosas más (subir al Cadí, por ejemplo), pero no puedo evitar sentirme un poco triste ahora mismo, escribiendo esto. Y cuando me siento triste, siempre pienso en las cosas que voy a hacer cuando vuelva a Suecia, como por ejemplo: bañarme en el mar cada día, quedar con todos mis amigos, disfrutar de las recetas de mis padres, coger setas con mi abuela, bråka con mi hermana, jugar con mi perro etcétera. Será muy bueno hacer todo eso.

Otra cosa que querría repetir es que si tienes entre 18-30 años y tienes ganas de hacer algo en otro país, debes leer esto, por qué el SVE es una experiencia muy buena, no me cansaré de repetirlo.

Todavía estoy aquí, así que si queréis decirme algo, ahora es el momento de hacerlo porqué el siete de agosto ya me voy, ¡y me gustaría veros antes! J



Començo a acabar…

Soc aquí a Espanya, a Catalunya, a La Seu d’Urgell des de fa cinc mesos i una setmana. Em queden tres setmanes del meu projecte, i sembla casi res. Tinc moltes coses a fer  i molt poc temps per fer-les.

Ara no sé exactament com em sento, per què encara que tinc moltes ganes de tornar a casa, encara no vull deixar-ho tot aquí a La Seu i a Espanya. Ara més que mai m’enyoro del meu país, dels meus amics, de la meva família i de tot el que tinc a Suècia. Recordo la primera setmana aquí, llavors també vaig trobar molt a faltar el meu país, aquí em sentia fora de lloc perquè tot era nou i desconegut, em sentia una mica perduda i sola en aquest país nou. Ara ja no hem sento perduda ni sola, però tinc la sensació que Suècia es cada vegada més lluny, i no m’agrada. Vull tornar i quedar-me al mateix temps, i això em confon. Si hagués una manera de tornar sense deixar res aquí, seria genial! També sé que encara que torni al meu país, sempre puc tornar a España i ara també serà molt més fàcil.

He fet tantes coses aquí que no puc escriure sobre totes elles, algunes les trobeu aquí al blog, però no són totes. He conegut a molta gent, he aprés molt i crec que també m’ha canviat, o almenys m’ha donat perspectives noves. No vull posar-me nostàlgica, encara queda temps i queden moltes coses a fer (pujar el Cadí, per exemple), però no puc evitar sentir-me una mica trista ara mateix, escrivint això. I quan em sento trista, sempre penso en les coses que faré quan torni a Suècia, com per exemple: banyar-me al mar cada dia, quedar amb tots els meus amics, gaudir de la cuina dels meus pares, agafar bolets amb l’avia, bråka amb la meva germana, jugar amb el meu gos, etcètera. Estarà molt bé fer totes aquestes coses.

Una cosa que voldria repetir és que, si tens entre 18-30 anys i tens ganes de fer alguna cosa en un altre país, has de llegir això, per què el SVE és una experiència molt bona, no hem canso de repetir-ho.

Encara estic aquí, si voleu dir-me alguna cosa, ara és el moment de fer-ho perquè el set d’agost ja me’n vaig, i m’agradaria veure-us abans! J


1 comment:

  1. Du kan komma ihag din första dagarna (utan andra volontärer, med kalla nätter och korta dagar...) i La Seu och jamför med de sista (upp Cadí, sjunger, bor med partners...). Jag hoppas du hade en fantastisk tid här och att ska kan använda nagra dag katalanska eller ordet "yacer" i spanska. Och jag är säker att Rufus ska vara glad att se dig ocksa!

    Roligt att träffas! Ses snart!

    Jaume.

    ReplyDelete